מסורתי, מודרני ומה שביניהם

13.11.2014
|
0 Comments
|

למעלה מעשור האינטרנט הינו רכיב בלתי נפרד מחיינו:

הרשת הפכה לגורם משמעותי בכל הקשור להתפתחות הכלכלית והתרבותית בזכות המידע העצום האצור בתוך המפלצת הטכנולוגית הזו.

כללי המשחק, שהיו פעם ידועים ומוכרים לכל, השתנו לחלוטין והביאו לעלייתו של שחקן חדש ומבריק, שהחל בתהליך טכנולוגי מרהיב ולדעת רבים אף יומרני.
התפשטותו המטאורית הכריחה גם את גדולי הספקנים להודות שיש פה כלי גלובאלי מנצח.

האינטרנט התחיל את התהליך הזה, גוגל האיץ את המהלך, וכיום, הרשתות החברתיות (בראשן פייסבוק) – פורצות קדימה וטורפות את הקלפים מחדש.

מחקרים מצביעים על נוכחות של לא פחות מ – 4 מיליון גולשים בגוגל רק בישראל, מתוכם כ – 89% מחפשים מידע על מוצר/שירות במנוע המפורסם.

נתונים אלה, תומכים בצורה חד משמעית בקביעה שהאינטרנט בכלל וגוגל בפרט מהווים את הפלטפורמה הפרסומית הגדולה ביותר וזאת בהשוואה לערוצי הפרסום המסורתיים כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונות, מגזינים ופרסום חוצות.

לאור גודלו ועוצמתו של הקהל הנחשף לאינטרנט ולתכניו, בחרו עסקים רבים להשתמש ברשת כבמה עסקית לסחורתם, וכמותם גם שועלי פרסום ותיקים, שבחרו לקחת חלק בזירה זו, בהמשך לפעילותם המסורתית או בנפרד ממנה.

“שאלת מיליון הדולר” נותרה בעינה – מהו הפורמט הפרסומי המשתלם כיום לעסקים המעוניינים להפיץ את המוצר/השירות שלהם לקהל היעד בו הם חפצים?
על מנת לענות על השאלה המאתגרת ראשית עלינו לבצע השוואה בין השיווק המסורתי (הישן) לפרסום המודרני:

קריטריון שיווק מסורתי (טלויזיה, עיתונות, רדיו, שילוט חוצות) שיווק מודרני (אינטרנט)
קהל היעד: שליטה מועטה ביותר בקהל היעד.שליטה בקהל היעד ע”י מיקוד ופילוח מדויק.
חשיפה : חשיפה מוגבלת גם בזמן.חשיפה עצומה בזמן קצר יחסית.
מדידת יעילות פרסומית: יכולת ירודה למדידת יעילות פרסום.מדידה אפקטיבית וקבלת תוצאות בזמן אמת.
שליטה פרסומית/תקציבית: אין אפשרות לבצע שינוי ברגע שקמפיין עלה לאוויר.שליטה מלאה בפרסום ובתקציב ואפשרות שינוי פלטפורמה פרסומית באופן מיידי.
עלויות פרסום: עלויות פרסום גבוהות מאד.
(מודעת פרסום אחת בידיעות אחרונות עולה כ – 20,000 ₪ ומופיעה פעם אחת בלבד).עלויות נמוכות משמעותית.
(בתקציב של 20,000 ₪, מפרסמים למשך חצי שנה בערוצי אינטרנט ייעודיים).
מעקב ופידבק לא ניתן לבצע מעקב ולקבל פידבק על קמפיין.ניתן לעקוב ולקבל פידבק בכל רגע נתון.
הפצת מידע המפרסם שולט על הפצת המידעהלקוח/הגולש שולט על הפצת המידע
סטטיסטיקה לא ניתן לקבל כל נתונים סטטיסטיים למסע הפרסום.קיימים כלים סטטיסטיים שמנתחים את התנהגות הגולש באופן מקוון.
אין כל ספק, שהשיווק המסורתי עובד או לפחות עבד בעבר. מיליוני עסקים ברחבי העולם התקיימו ופרחו הודות למדיום הפרסומי של פעם.
כיום, העולם עובר שינוי משמעותי בתחום זה וכחלק מהתהליך גוברת ההכרה , שהשיווק המסורתי מפנה לאיטו את מקומו לאינטרנט ובעוד כמה שנים השיווק המודרני והשיווק במדיות החברתיות יהפוך בעצמו להיות אותו שיווק מסורתי שאי אפשר בלעדיו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>